top of page

JEŻYKI Z PŁATKÓW OWSIANYCH


Ciasteczka / pralinki jeżyki czyli smak mojego dzieciństwa ale jak się ostatnio dowiedziałam nie tylko mojego :) Jeżyki były ze mną na każdych urodzinach, imieninach a ja z chęcią robiłam je na każde uroczystości szkolne :) Jeżyki są bardzo, bardzo proste i szybkie w wykonaniu. Tajemnicą ich wspaniałego smaku jest dodanie bardzo dobrego jakościowo kakao! Wtedy jeżyki mają głęboki czekoladowy smak i kolor :)

bezy ferrero rocher

SKŁADNIKI NA PEŁNĄ BLACHĘ JEŻYKÓW

  • 3 szklanki płatków owsianych

  • 1 szklanka cukru

  • 4 łyżki czubate kakao (u mnie DecoMorreno)

  • 130 g margaryny

  • 8 łyżek mleka

  • cukier wanilinowy

  • cukier puder do posypania (opcjonalnie)

W garnku zagotować mleko z cukrem, cukrem wanilinowym, margaryną i kakao. Do gotującej się masy wsypujemy płatki owsiane, dokładnie mieszamy i gotujemy jeszcze ok 3-5 minut. Blachę wykładamy papierem do pieczenia, i wykładamy naszą masę łyżeczką tworząc kupki. Odkładamy na 20 minut aż jeżyki wyschną i będą ładnie odchodzić od blachy. Przed podaniem możemy posypać cukrem pudrem.

Smacznego :)

bezy ferrero rocher z kremem

333 wyświetlenia0 komentarzy
bottom of page